معرفی امروز صباتجارت اسکنر سه بعدی دندانپزشکی می باشد که باهم به آن خواهیم پرداخت. دنیای امروز لحظه به لحظه درحال تغییر و پیشرفت است ، تغییرات سازنده ای که می توانند هر روند سنتی را به سمت روندی اصولی و دقیقتر هدایت کنند ، اشتباهات را کاهش دهند و نتایج را بهینه کنند.

این تغییرات و پیشرفت ها شامل محدوده پزشکی و دندانپزشکی هم می شود ، که این تغییر به دیجیتالی شدن روند جراحی های دندانپزشکی منجر شده است.

اسکنر سه بعدی دندانپزشکی از ابزار های لازم و ضروری برای دیجیتالی کردن فرایند ها محسوب می شود که به دو نوع تقسیم می شوند:

  • اسکنر سه بعدی دندانپزشکی

 

  • اسکنر سه بعدی داخل دهانی

  • اسکنر سه بعدی رو میزی یا لابراتواری

 

اسکنر ۳ بعدی داخل دهانی :

اسکنر های سه بعدی داخل دهانی محصولاتی هستند که شما را با اسکن دقیق از دهان بیمار (بدون نیاز به قالبگیری سنتی) بیشتر وارد قرن جدید می کنند ، پیاده سازی اسکنر داخل دهانی در برنامه درمانی شما، می تواند باعث صرفه جویی در وقت در مراحل کاری شما شود. و نیز صرفه جویی هزینه خرید مواد قالب گیری و در نهایت نتیجه بهتر برای درمان بیماران در گذر زمان.

بسیاری بر این گواهند که بیماران امروزه میل دارند تا کار درمان آن ها سریع ، آسان و در عین حال با نتایج مثبت و دقیق باشد . قالبگیبری سنتی نشان داده است که در رابطه با اندازه گیری دقیق ابعاد در طرح درمان غیر قابل پیش بینی است. می دانیم که عوامل زیادی در قالبگیری دخیل هستند که احتمال بروز خطا را بالا می برند.(به عنوان مثال قالبگیری به درستی انجام نشده باشد). فاکتور هایی که می توانند برای این مبحث برشمرده شوند را می توان زمان قرار گیری ماده قالب گیری در داخل دهان بیمار، دمای کلینیک و  دقت خود محصول در نظر گرفت.

این ناسازگاری باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا زمانی که قالب گیری که برای بار اول اخذ می شود خراب شود از بیمار درخواست می شود تا برای بار دوم برای قالب گیری به کلینیک بیاید که این زمان به زمان کل درمان اضافه می شود. به علاوه ، این کار می تواند برای بیمار گران و نا مناسب شود زیرا باید به طور مکرر هزینه مواد مورد استفاده و قالبگیری  را پرداخت کند که موجب نارضایتی بیمار می شود.

اسکن داخل دهانی خیلی از این موارد وقت گیر و گاها نامناسب را از رویه درمان حذف می کند. قالبگیری دیجیتال که توسط اسکنر داخل دهانی اخذ می شود ، یک مدل سه بعدی دقیق را با سرعت بالاتر ارائه می کند. با این روش، دیگر لازم نیست نگران دیستورشن ها در مدل باشید. دیستورشن هایی که گاها به دلیل خود ماده مورد استفاده بوجود می آیند.

اسکنر های داخل دهانی آینده دندانپزشکی هستند. با جایگزینی آن ها در رویه درمان خود، شما خودتان را از پیشتازان امور سلامت قرار خواهید داد. بیماران شما از سهولت و کارایی این وسیله شگفت زده خواهند شد و به آن ها برای جلو بردن روند درمان خود با شما انگیزه بیشتری خواهد داد. در حقیقت سرمایه گذاری  بر اسکنر داخل دهانی ، سرمایه گذاری بر کار خودتان ، استاندارد های شما و بالاتر از تمام این موارد بیماران شماست.

اسکنر های ۳ بعدی لابراتواری :

اسکنر های لابراتواری برای اسکن کست گچی بیمار استفاده می شوند، سازه گچی (cast) تشخیصی  ، مدلی است که از قالبگیری به دست می آید . مواد منحصرا برای ساخت کست های تشخیصی به کار می روند .مدل گچی ، تقریبا زمانی استفاده می شود که مقاومت مدل مهم نیست اما به علت ظاهر آن که مشابه محیط داخل دهان از نظر ابعادی و هندسی است برای تشخیص و کار در لابراتوار عالی است. در دندانپزشکی دیجیتال ، مدل گچی بیمار اخذ شده و سپس در اسکنر دندانپزشکی اسکن گرفته می شود. اسکنر دندانپزشکی لابراتواری، دارای سنسور هایی در کف کست برای کالیبراسیون مکانی و زمانی است، به علاوه اینکه دارای دوربین هایی است که با چرخش در جهات اصلی مدل را از اسکن اخذ می کنند سپس با استفاده از خاصیت streaming مدل جدید ساخته شده و به طور یک فایل سه بعدی مشخص قابل ارائه است.

اسکنر سه بعدی

نوع اسکن و تصویربرداری در اسکنر لابراتواری ، اشعه ها به مدل زده شده و در ادامه به سنسور ها بازتابش می کنند سنسور ها آنان را تحلیل کرده و به این ترتیب یک مدل میسازد .

واتساپ
باز کردن بستن
آیا به کمک نیاز دارید؟